decoration decoration decoration
decoration
leaf leaf leaf leaf leaf
decoration decoration

Migdały blanszowane, czyli migdały pozbawione skórki

Migdały blanszowane – charakterystyka

Migdały są owocami zrywanymi z drzewa migdałowca od 5000 lat, kwitnącego tylko od lutego do marca, który rośnie w łagodnym klimacie, obfitującym w słoneczne dni i żyzną glebę. Chociaż niektórzy klasyfikują migdały jako orzechy, należą one jednak do owoców. Migdały naturalnie posiadają twarde łupiny, otoczone mięsistymi skórkami, natomiast migdały blanszowane są już produktem pozbawionym skórki, która może być drażniąca dla jelit. Otoczka migdału po pewnym czasie wysycha i pęka. Zebrane migdały są dzielone według wyglądu, te najdorodniejsze są pozbawiane skorek, równocześnie nabierając chrupkości. Najczęściej można spotkać migdały pochodzące z USA lub z Hiszpanii, jednak występują one na większości kontynentów.

Właściwości migdałów

W 100 g produktu znajduje się 51% tłuszczów, 22% białka, 10% błonnika, 9,5% węglowodanów i śladowe ilości soli. W skład migdałów wchodzi także m.in. witamina E, które jest zalecana do spożywania osobom prowadzącym aktywny tryb życia, dlatego jeśli chce się w pełni pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu na tę witaminę, powinno się jeść 50g migdałów codziennie. Dieta bogata w witaminę E sprzyja walce przeciw nowotworom, zawałom serca, obniżeniu odporności, miażdżycy oraz zapobiega procesom starzenia. Wykazują właściwości obniżające poziom złego cholesterolu w organizmie, jak i przeciwzakrzepowe. Ze względu na dość dużą zawartość białka w migdałach, zaleca się je osobom żywiącym się według diety wegetariańskiej, ponieważ za ich pomocą wegetarianie mogą uzupełnić niedobory białka w swoim codziennym żywieniu. Są polecane ludziom uczącym się, gdyż zawierają witaminy z grupy B1 i potas, znane jako substancje wspomagające procesy zapamiętywania i wpływające na koncentrację. Redukcja stresu, wpływ na poziom cukru we krwi, synteza licznych enzymów, białek, pomoc przy zapobieganiu skurczom mięśni to zadania dla magnezu, który również wchodzi w skład migdałów. Powinny po nie sięgać dzieci i kobiety ciężarne, ponieważ zawarty w nich wapń odpowiada za stan naszych kości. Ponadto stanowią pomoc dla kobiet w ciąży, zmagających się ze zgagą i mdłościami. Są popularnym środkiem stosowanym w dietach odchudzających, gdyż sycą i zapobiegają tym samym napadom uczucia głodu. Nie ma przeciwwskazań, żeby były z powodzeniem jedzone przez cukrzyków, ponieważ nie posiadają zbyt dużego indeksu glikemicznego (IG=15). Zmielone migdały budują marcepan, a ich wartość odżywcza wzrasta wraz ze stopniem ich pogryzienia.

Zastosowanie migdałów blanszowanych

Oprócz tego, że migdały blanszowane mogą stanowić zdrową i pyszną przekąskę, są wykorzystywane także w maśle migdałowym, podczas przygotowywania deserów, jak i również migdałowego twarożku.

Tags: migdały, migdały blanszowane, sklep

loading
×